ശ്രീസരസ്വതീ സൂക്തം
ഋഗ്വേദം ഷഷ്ഠം മണ്ഡലം 61 സൂക്തം ।
ഇയമദദാദ്രഭസമൃണച്യുതം ദിവോദാസം വധ്ര്യശ്വായം ദാശുഷേ ।
യാ ശശ്വന്തമാചഖശദാവസം പണിം താ തേ ദാത്രാണി തവിഷാ സരസ്വതീ ॥ 1॥
ഇയം ശുഷ്മേഭിര്ബിസഖാ ഇവാരുജത്സാനും ഗിരീണാം തവിഷേഭിരൂര്മിഭിഃ ।
പാരാവതഘ്നീമവസേ സുവൃക്തിഭിഃ സരസ്വതീ മാ വിവാസേമ ധീതിഭിഃ ॥ 2॥
സരസ്വതി ദേവനിദോ നി ബര്ഹയ പ്രജാം വിശ്വസ്യ ബൃസയസ്യ മായിനഃ ।
ഉത ക്ഷിതിഭ്യോഽവനീരവിന്ദോ വിഷമേഭ്യോ അസ്രവോ വാജിനീവതി ॥ 3॥
പ്രണോ ദേവീ സരസ്വതീ വാജേഭിര്വാജിനീവതീ । ധീനാമവിത്ര്യവതു ॥ 4।
യസ്ത്വാ ദേവി സരസ്വത്യുപബ്രൂതേ ധനേ ഹിതേ । ഇന്ദ്രം ന വൃത്രതൂര്യേ ॥ 5॥
ത്വം ദേവി സരസ്വത്യവാ വാജേഷു വാജിനി । രദാ പൂഷേവ നഃ സനിം ॥ 6॥
ഉത സ്യാ നഃ സരസ്വതീ ഘോരാ ഹിരണ്യവര്തനിഃ । വൃത്രഘ്നീ വഷ്ടി സുഷ്ടുതിം ॥ 7॥
യസ്യാ അനന്തോ അഹ്രുതസ്ത്വേഷശ്ചരിഷ്ണുരര്ണവഃ । അമശ്ചരതി രോരുവത് ॥ 8॥
സാ നോ വിശ്വാ അതി ദ്വിഷഃ സ്വസൄരന്യാ ഋതാവരീ । അതന്നഹേവ സൂര്യഃ ॥ 9॥
ഉത നഃ പ്രിയാ പ്രിയാസു സപ്തസ്വസാ സുജുഷ്ടാ । സരസ്വതീ സ്തോംയാ ഭൂത് ॥ 10॥
ആപപ്രുഷീ പാര്ഥിവാന്യുരു രജോ അന്തരിക്ഷം । സരസ്വതീ നിദസ്പാതു ॥ 11॥
ത്രിഷധസ്ഥാ സപ്തധാതുഃ പഞ്ചം ജാതാ വര്ധയന്തീ । വാജേവാജേ ഹവ്യാഭൂത് ॥ 12॥
പ്ര യാ മഹിംനാ മഹിനാസു ചേകിതേ ദ്യുംനേഭിരന്യാ അപസാമപസ്തമാ ।
രഥ ഇവ ബൃഹതീ വിഭ്വനേ കൃതോപസ്തുത്യാ ചികിതുഷാ സരസ്വതീ ॥ 13॥
സരസ്വത്യഭി നോ നേഷി വസ്യോ മാപ സ്ഫരീഃ പയസാ മാ ന ആ ധക് ।
ജുഷസ്വ നഃ സഖ്യാ വേശ്യാ ച മാ ത്വത് ക്ഷേത്രാണ്യരേണാനി ഗന്മ ॥ 14॥
പ്ര ക്ഷോസാ ധായസാ സസ്ര ഏഷാ സരസ്വതീ ധരുണമായസീ പൂഃ ।
പ്രബാബധാനാ രഥ്യേവ യാതി വിശ്വാ അപോ മഹിനാ സിന്ധുരന്യാഃ ॥ 15॥
ഏകാചേതത് സരസ്വതീ നദീനാം ശുചിര്യതീ ഗിരിഭ്യ ആ സമുദ്രാത് ।
രായശ്ചേതന്തീ ഭുവനസ്യ ഭൂരേര്ഘൃതം പയോ ദുദുഹേ നാഹുഷായ ॥ 16॥
സ വാവൃധേ നര്യോ യോഷണാസു വൃഷാ ശിശുര്വൃഷഭോ യജ്ഞിയാസു ।
സ വാജിനം മഘവദ്ഭ്യോ ദധാതി വി സാതയേ തന്വം മാമൃജീത ॥ 17॥
ഉത സ്യാ നഃ സരസ്വതീ ജുഷാണോപ ശ്രവത് സുഭഗാ യജ്ഞേ അസ്മിന് ।
മിതജ്ഞുഭിര്നമസ്യൈരിയാനാ രായാ യുജാ ചിദുത്തരാ സഖിഭ്യഃ ॥ 18॥
ഇമാ ജുഹ്വാനാ യുപ്മദാ നമോഭിഃ പ്രതി സ്തോമം സരസ്വതി ജുഷസ്വ ।
തവ ശര്മന് പ്രിയതമേ ദധാനാ ഉപ സ്ഥേയാമ ശരണം ന വൃക്ഷം ॥ 19॥
അപമു തേ സരസ്വതി വസിഷ്ഠോ ദ്വാരാവൃതസ്യ സുഭഗേ വ്യാവഃ ।
വര്ധ ശുഭ്രേ സ്തുവതേ രാസി വാജാന് യൂയം പാത സ്വസ്തിഭിഃ സദാ നഃ ॥ 20॥
ബൃഹദു ഗായിഷേ വചോഽസുര്യാ നദീനാം ।
സരസ്വതീമിന്മഹയാ സുവൃക്തിഭിഃ സ്തോമൈര്വസിഷ്ഠ രോദസീ ॥ 21॥
ഉഭേ യത്തേ മഹിനാ ശുഭ്രേ അന്ധസീ അധിക്ഷിയന്തി പൂരവഃ ।
സാ നോ ബോധ്യവിത്രീ മരുത്സഖാ ചോദ രാധോ മഘോനാം ॥ 22॥
ഭദ്രമിദ് ഭദ്രാ കൃണവത് സരസ്വത്യകവാരീ ചേതതി വാജിനീവതീ ।
ഗൃണാനാ ജമദഗ്നിവത് സ്തുവാനാ ച വസിഷ്ഠവത് ॥ 23॥
ജനീയന്തോ ന്വഗ്രവഃ പുത്രീയന്തഃ സുദാനവഃ । സരസ്വന്തം ഹവാമഹേ ॥ 24॥
യേ തേ സരസ്വ ഊര്മയോ മധുമന്തോ ഘൃതശ്ചുതഃ । തേഭിര്നോഽവിതാ ഭവ ॥ 25॥
പീപിവാംസം സരസ്വതഃ സ്തനം യോ വിശ്വദര്ശതഃ ।
ഭക്ഷീമഹി പ്രജാമിഷം ॥ 26॥
അംബിതമേ നദീതമേ ദേവിതമേ സരസ്വതി ।
അപ്രശസ്താ ഇവ സ്മസി പ്രശസ്തിമംബ നസ്കൃധി ॥ 27॥
ത്വേ വിശ്വാ സരസ്വതി ചിതായൂംഷി ദേവ്യാം ।
ശുനഹോത്രേഷു മത്സ്വ പ്രജാം ദേവി ദിദിഡ്ഢി നഃ ॥ 28॥
ഇമാ ബ്രഹ്മ സരസ്വതി ജുഷസ്വ വാജിനീവതി ।
യാ തേ മന്മ ഗൃത്സമദാ ഋതാവരി പ്രിയാ ദേവേഷു ജുഹ്വതി ॥ 29॥
പാവകാ നഃ സരസ്വതീ ബാജേഭിര്വാജിനീവതീ । യജ്ഞ വഷ്ടു ധിയാവസൂഃ ॥ 30॥
ചോദായിത്രീ സൂനൃതാനാം ചേതന്തീ സുമതീനാം । യജ്ഞം ദധേ സരസ്വതീ ॥ 31॥
മഹോ അര്ണഃ സരസ്വതീ പ്ര ചേതയതി കേതുനാ । ധിയോ വിശ്വാ വി രീജതി ॥ 32॥
സരസ്വതീം ദൈവ്യന്തോ ഹവന്തേ സരസ്വതീമധ്വരേ തായമാനേ ।
സരസ്വതീം സുകൃതോ അഹ്വയന്ത സരസ്വതീ ദാശുഷേ വാര്യം ദാത് ॥ 33॥
സരസ്വതി യാ സരഥം യയാഥ സ്വധാഭിര്ദേവി പിതൃഭിര്മദന്തീ ।
ആസദ്യാസ്മിന് ബര്ഹിഷി മാദയസ്വാനമീവാ ഇഷ ആ ധേഹ്യസ്മേ ॥ 34॥
സരസ്വതീം യാം പിതരോ ഹവന്തേ ദക്ഷിണാ യജ്ഞമഭിനക്ഷമാണാഃ ।
സഹസ്രാര്ഘമിളോ അത്ര ഭാഗം രായസ്പോഷം യജമാനേഷു ധേഹി ॥ 35॥
ആ നോ ദിവോ ബൃഹതഃ പര്വതാദാ സരസ്വതീ യജതാ ഗന്തു യജ്ഞം ।
ഹവം ദേവീ ജുജുഷാണാ ഘൃതാചീ ശഗ്മാം നോ വാചമുശതീ ശൃണോതു ॥ 36॥
രാകാമഹം സുഹവീം സുഷ്ടുതീ ഹുവേ ശൃണോതു നഃ സുഭഗാ ബോധതു ത്മനാ ।
സീവ്യത്വപഃ സൂച്യാച്ഛിദ്യമാനയാ ദദാതു വീരം ശതദായയമുക്ഥ്യം ॥ 37॥
യാസ്തേ രാകേ സുമതയഃ സുപേശസോ യാഭിര്ദദാസി ദാശുഷേ വസൂനി ।
താഭിര്നോ അദ്യ സുമനാ ഉപാഗഹി സഹസ്രപോഷം സുഭഗേ രരാണാ ॥ 38॥
സിനീവാലി പൃഥുഷ്ടുകേ യാ ദേവാനാമസി സ്വസാ ।
ജുഷസ്വ ഹവ്യമാഹുതം പ്രജാം ദേവി ദിദിഡ്ഢി നഃ ॥ 39॥
യാ സുബാഹുഃ സ്വങ്ഗുരിഃ സുഷൂമാ ബഹുസൂവരീ ।
തസ്യൈ വിശ്പന്ത്യൈ ഹവിഃ സിനീവാല്യൈ ജുഹോതന ॥ 40॥
യാ ഗുങ്ഗൂര്യാ സിനീവാലീ യാ രാകാ യാ സരസ്വതീ ।
ഇന്ദ്രാണീമഹ്വ ഊതയേ വരുണാനീം സ്വസ്തയേ ॥ 41॥
ഓം ശാന്തിഃ ശാന്തിഃ ശാന്തിഃ ॥
Encoded and proofread by PSA Easwaran
BHAGAVAD GITA AND MANAGEMENT Management has become a part and parcel in everyday life, or in any other organization where a group of human beings assemble for a common purpose, management principles come into play through their various facets like management of time, resources, personnel, materials, machinery, finance, planning, priorities, policies and practice. THE ESSENCE AND MESSAGE OF HOLY GITA IS A TOOL FOR EFFECTIVE MANAGEMENT
No comments:
Post a Comment